Dodano: 10 stycznia 2025
0:58 minut

Wnioski o udzielenie porady prawnej mogą być wnoszone na piśmie (w postaci papierowej lub elektronicznej) albo ustnie do protokołu (w godzinach przyjęć porad osobistych).
Zgodnie z par 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, wniosek o udzielenie porady prawnej powinien zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska),
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby,
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Wnioski niezawierające wskazanych powyżej danych, jako wnioski anonimowe, nie będą rozpatrywane.

Wnioski w postaci papierowej należy złożyć w siedzibie urzędu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 (ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa, wejście B) albo przesłać pocztą na adres urzędu.
Wnioski w postaci elektronicznej należy składać na adres e-mail: kancelaria@warszawa.pip.gov.pl albo na adres skrytki e-PUAP: /526-10-53-222/SkrytkaESP

Okręgowy Inspektorat Pracy w Warszawie rozpatruje wyłącznie wnioski o udzielenie porady prawnej pochodzące od wnioskodawców mających adres zamieszkania lub siedziby na terenie województwa mazowieckiego.