18 listopada w siedzibie Państwowej Inspekcji Pracy Oddział Radom odbyło się szkolenie pt. ”Jak uniknąć błędów po wypadku. Praktyczne wskazówki PIP i ZUS”.
Spotkanie było poświęcone kluczowym zagadnieniom związanym z prawidłowym postępowaniem powypadkowym. W szkoleniu wzięli udział pracownicy Państwowej Inspekcji Pracy i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z inspektoratu w Radomiu, którzy podzielili się własnymi doświadczeniami w zakresie wypadkowości. Ze strony ZUS w szkoleniu uczestniczyło 7 pracowników. Ekspert ZUS zaprezentował typowe błędy pojawiające się w protokołach powypadkowych oraz ich konsekwencje dla dalszego przebiegu spraw.
Z ramienia Państwowej Inspekcji Pracy szkolenie poprowadził starszy inspektor pracy-Radosław Pula, który w sposób profesjonalny przedstawił doświadczenia inspektorów dotyczące najczęściej występujących nieprawidłowości oraz omówił podstawowe elementy definicji wypadku przy pracy, procedur zgłoszeniowych wypadkowi jak również omówienie zagadnień samego postępowania powypadkowego.
W trakcie szkolenia poruszane były następująca tematyka tj:
✅prawidłowego prowadzenia dokumentacji powypadkowej
✅najczęstsze błędy w sporządzaniu dokumentacji powypadkowej i ich konsekwencje
✅jak uniknąć sporów i nieporozumień w zakresie postępowań przed Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
W szkoleniu uczestniczyło ponad 50 osób. Szczególna uwaga w szkoleniu skierowana była na najczęściej popełniane przez pracowników służby bhp błędy, które mają wpływ na całość postępowania powypadkowego lub powodują konieczność jego ponownego przeprowadzenia.
Szkolenie miało również charakter interaktywny – pojawiło się wiele pytań ze strony uczestników, a przedstawiciele obu instytucji udzielali szczegółowych odpowiedzi oraz wyjaśnień.